9.6.2011. Veliki durmitorski krug

Budimo se oko 8h. predstoji veliki durmitorski krug. Imamo GPS trek log za planiranu akciju. U pohod krećemo oko 10:40h.

U Žabljaku se snabdevamo potrepštinama za dan i otpočinjemo uspon.

Novi asfaltni put vodi kroz borovu šumu, pri čemu nam se povremeno pruža odličan pogled na Žabljak i Crno jezero.

Na 13. km vožnje izlazimo na prevoj, nalazimo se na 1950mnv, a 1,3km pod nama nalazi se kanjon Tare.

10.

11.

Kod sela Mala Crna Gora asfalt prestaje i krećemo makadamom nizbrdo.

12.

Put pred nama je nešto što je samo vojska mogla napraviti, potpuno besmislen za sve osim vojnika i planinara.

13.

Ubrzo se u provaliji po čijoj ivici vozimo ukazuje Sušičko jezero. Oštro kamenje se kotrlja zajedno sa nama. Posle 5,5km spusta stižemo do jezera.

14.

15.

16.

17.

Nakon kupanja u jezeru počinjemo uspon dug takođe 5,5km. 1km od prevoja izbijamo na asfalt.

18.

19.

20.

U 16:30 stižemo u Trsu, mesta određenog za ručak. Predstoji nam još 38km puta. Vreme je potpuno nepredvidljivo.

21.

29.

30.

31.

U 20h, nakon 58km pred nama je konačno Durmitor. Na kratko zastajemo radi slikanja i žurimo kako bi za dana što dalje stigli. 40 minuta vožnje uzbrdo kasnije mrak je pao, temperatura je 6 stepeni, a pred nama je još jedna beskonačna uzbrdica.

32.

33.

Kraj nas prolazi džip, pratimo ga u nadi da će nam uskoro otkriti gde se nalazi prevoj, ali on se penje dok konačno 5min kasnije, negde visoko njegova svetla ne iščeznu a mi ostajemo sami, smrznuti u mrklom mraku. Kiša počinje opet, jače nego prethodnih 5 puta danas.

34.

U 21:05h konačno izlazimo na prevoj (1912mnv), nakon prevezenih 70km. Na sebe navlačimo sve od odeće što imamo i otpočinjemo klizavi spust. Nakon 8km spusta konačno stižemo do civilizacije, ali tu Iva lomi korman srećom bez povreda. Polako se nekoliko minuta nakon 22h dovlačimo do kampa. Danas smo prešli svega 86km, ali sa 2100m vertikalnog uspona.