Dan četvrti 25.7.2012.
Liptovski Trnovec (SK) – Liptovski Hradok – Liptovska Kokava – Štrbske Pleso (SK)

Kamp napuštamo tek u 11:20 pošto je čitavog jutra padala kiša. Danas nam je 50% ekipe prehlađeno. Noćas je (osim Marka koji je na put krenuo bolestan)  i Ivan dobio temperaturu. Već čitav dan kasnimo za planom tako da nismo u prilici da odmaramo na jezeru. Danas je na redu deonica zbog koje smo prvenstveno i krenuli na ovu turu, Visoki Tatri. Prvih 18km vozimo dolinom reke Vah na kojoj je šezdesetih godina nastalo jezero na čijoj smo obali predhodne noći kampovali.

Ulazimo u Liptovsky Hradok u 12:20. Nadmorska visina nam konstantno, blago raste, tako da se sada nalazimo na 660mnv. 4km dalje u mestašcetu Dovalovo nas opet sustiže kiša te ovde pravimo pauzu za ručak, ispred supermarketa. Put nastavljamo u 13:30.

Na izlasku iz Dovalova presecamo put E50 i pred nama se konačno ukazuju Visoki Tatri. Pratimo dolinu reke Bela. Na 26. km vožnje stižemo do Liptovske Kokave, pravog planinskog mestašceta koje me je u mnogome podsetilo na stari deo Žabljaka. Nalazimo se na gotovo 800mnv.

3km dalje prelazimo čelični most preko Bele, takav smo do sada viđali samo u filmovima o ruskim bespućima.

Ubrzo zatim se uključujemo na cestu 537. 537 je glavni put kroz Slovački deo Visokih Tatra. Ovde otpočinje konačni uspon na Tatre. Put je širok, perfektan, bez rupa i sa minimalno saobracaja (konstantno imamo utisak da u Slovačkoj živi nekoliko puta manje ljudi nego što bi to po našim merilima bilo normalno). Sa obe strane su drvoredi četinara gusti tako da samo povremeni, sporedni putići ukazuju na to kakva se šumetina iza nalazi. Osećamo se kao da vozimo između dva beskonačno duga zida visoka preko 15 metara. Nakon pola sata vožnje ovim putem, a pošto smo prešli svega 6km i popeli se za oko 100mnv, kiša ponovo počinje.

U potrazi za skloništem ulazimo u šumu gde nailazimo na prodavnicu-kafanicu. Bolesnici naručuju čaj, a zdravi tamne Krušovice (verovatno najbolje pivo koje smo na ovoj turi popili). Sva dobra piva koja se mo popili u Slovačkoj, bila su zapravo češka piva. Dok čekamo da kiša prođe, posmatramo decu koja se na drvenom, nepokrivenom igralištu igraju kao da je napolju sunčani dan. Sva deca imaju komplet nepromočivu odeću pa gde god da krenu ništa ih ne može sprečiti da se i po najgorem pljusku igraju napolju.

Po prestanku kiše odlučili smo da obiđemo malo okolinu poseda na kome se nalazimo.

Tu je brz planinski potok koji u izmaglici izgleda fantastično.

Potok teče kroz zimzelenu šumu čija su prava stabla visoka često i preko 20m, a u njihovom podnožju rastu pečurke kao iz bajke. Nalazimo se na svega 30-ak metara od puta 537, ali zbog gustine šume imamo utisak da smo kilometrima daleko od civilizacije. U 15:30 nastavljamo put. Ubrzo predivnu šumu zamenjuju prostranstva koja izgledaju kao da je lavina ili bolest pokosila šume na padinama. Kilometrima i kilometrima oko nas. Na 39. km GPS nas skreće sa glavnog puta i usmerava nas na asfaltiranu stazicu pod znatno većim nagibom.

500m kasnije, na tačno 1000mnv ulazimo u mestačce (ukoliko se 5 kuća u grupi može tako nazvati) po imenu Horaren. Vidi se da meštani žive pravim planinskim životom. Po zidovima kuća svuda su pokačeni predmeti koji poput krplji za hodanje po snegu. Oni nam ukazuju koliko su zime ovde surove. Vozimo još 500m i ponovo smo na glavnom putu, iskoristili smo prečicu.

Guste i zdrave šume nas opet povremeno okružuju, ali samo u blokovima od po kilometar – dva. Narednih 14km vozimo putem 537, toliko slabo prometnim da sva četvorica možemo voziti paralelno gotovo sve vreme. Na 54. kilometru stižemo do odvajanja ka planinskom centru Štrbske Pleso . 2km kasnije, stižemo na cilj. Štrbske Pleso 1325mnv. U centar dolazimo 10 minuta pre 18h. Nalazimo odličan smeštaj u motelu u samom centru za 20€ po osobi.

Pošto smo se smestili, istuširali se i večerali krećemo u šetnju – krug oko jezera. Još je neverovatnije od onoga što smo na slikama videli.

Jezero je okruženo planinskim vrhovima.

Na samom jezeru se nalazi nekoliko luksuznih hotela koji se u potpunosti uklapaju u atmosferu. Posle šetnje odlazimo na spavanje kako bi se do sutra što bolje oporavili.

Ovog dana prelazimo samo 56km.

preuzmite gpx trek log za četvrti dan