Dan 7. (26.7.2013.).

Novigrad - Poreč - Rovinj - Pula

Budimo se oko 7:30 i odlazimo pravo na kupanje.

Ovo je definitivno najzanimljiviji kamp u kome smo do sada noćili. Sastoji se od klasičnog kamperskog prostora i dela sa bungalovima koji zovu "Premium Vilage".  Bungalovi poseduju sopstvene bazene, a najam za noć košta i po nekoliko stotina evra.

Sa druge strane, kamperski deo obiluje frikovima koji su ovde stigli u najneobičnijim vozilima.

Nakon obilaska kampa, odjavljujemo se i vraćamo u Novigrad za čiji smo obilazak sinoć bili suviše umorni. Na rivi se u poslastičarnici častimo kolačima i kafom pa nakon obilaska grada krećemo dalje, na jug.

Ubrzo nakon što smo napustili grad neobičnim mostom prelazimo preko delte reke Mirne.

Nakon 11km ulazimo u Poreč. Obilazimo plažu i kupamo se, a zatim krećemo do starog grada. Deo ekipe ostaje kraj zidina grada krijući se od sunca, dok Duca i ja pešice obilazimo kamene ulice Poreča. Krećemo dalje, već je gotovo 15h, a mi smo prešli nepunih 30km.

Postepeno se udaljavamo od mora i penjemo. Treba zaobići Limski kanal, potpljenu krašku dolinu. Vozeći putem, 120m iznad nivoa vode, na obali opazimo izletište. Ne razmišljajući previše o tome da je već gotovo 16h, skrećemo sa puta i spuštamo se do vode.

Izletište je na samom kraju kanala, na mestu gde se potok Lim uliva u more. Kupanje na ušću potoka u more je krajnje neobično. Na samom ušću, gde temperature voda nisu stigle da se izjednače, hladna voda je na površini , dok je topla voda na oko pola metra ispod površine. Pošto smo se po ko zna već koji put danas osvežili nastavljamo dalje. U narednih 4km penjemo se do visine od 170m, a zatim sledi spust dug 11km koji nas dovodi u Rovinj.

Svega sat vremena smo u prilici da provedemo u ovom gradiću jer za planom već značajno kasnimo.

Gurajući bicikle obilazimo stari grad koji veoma podseća na mnoge gradove dalmatinskih ostrva poput Korčule, Hvara, Komiže. - Ipak, na svoj način potpuno je jedinstven.

Vidi se da pripada Istri i odaje utisak grada u brdu, poput Motovuna.

Rovinj napuštamo u žurbi jer je već 18:50, a do Pule ima još zaista mnogo. U 20:15 prolazimo pored Vodnjana ( jedne od obaveznih tačaka iz plana) bez mogućnosti da ga obiđemo.

Prolazimo i isključenje za Brijune i konačno 20 minuta pre 21h ulazimo u Pulu. Čuveni filmski festival je u toku i grad je prepun. Nakon kraće potere pronalazimo menjačnicu . Nadajući se da ćemo usput naići na prodavnicu koja radi nakon 21h, krećemo ka najbližem kampu. Na 2 km pre kampa saznajemo da se prodavnice koje duže rade nalaze na drugom kraju grada, upravo tamo odakle smo došli, 5-6km iza nas. Dekica na biciklu nam nudi da nam pokaže put ka jednom od supermarketa. U početku razmišljamo koliko ćemo sporo morati da vozimo. Međutim, dekica vozi kao pomahnitali gradski kurir na biciklu i zna sve prečice kojima nas GPS nikada ne bi proveo. U ulici u kojoj se prodavnice nalaze, on nam pokazuje pravac i ostavlja nas odjurivši u noć :-). Snabdevši se, po treći put ove večeri prolazimo istim putem i 4km od gradskog centra u 22:20h stižemo do kampa "Stoja". Na našu sreću vrlo brzo dobijamo svoj kamping plac. Međutim, kamp je ogroman. Na mapi imamo obeleženo gde se mesto nalazi, ali 15 minuta lutamo dok ga ne pronađemo. Nakon tuširanja i podgrejanog gotovog jela odlazimo u svoje šatore.

prešli smo 112km

i napravili 654m vertikalnog uspona

preuzmite gpx trek log za sedmi dan