Dan 6. (25.7.2013.).

Izola - Piran - Motovun - Novigrad

Budimo se nešto pre 7h, ali ovog jutra ne žurimo previše. Na moru smo i to čitav dan ispred plana.

Pakujemo se, pijemo kafu u baru kampa i krećemo ka centru Izole.

Obilazimo grad biciklima i ne zadržavajući se predugo.

Sledeća tačka našeg puta je Piran i ka njemu put vodi kroz tunel četinara. Odvajamo se sa glavnog puta za Portorož.

Sporednim, severnim putem iznad Pacuga prilazimo Piranu sa strane koju većina turista nije u prilici da vidi. Žega je prevelika pa na svakih nekoliko kilometara svraćamo do prodavnice kako bi kupili hladno piće ili sladoled.

Nakon obilaska grada parkiramo bicikle na šetalištu i odlazimo na kupanje.

Oko 13h krećemo dalje.  Uskoro ulazimo u Portorož. Suviše je to "napucano" mesto da bi nam bilo interesantno za duže zadržavanje. Na izlazu iz Portoroža put počinje da se penje i udaljava od mora. Tek nekoliko stotina metara pre prevoja (na 270mnv) shvatamo da duž mora ide gotovo duplo kraći put.

Da je Istra poznatija po lepotama na kopnu nego onim na obali, ovom našom greškom postajemo i sami svesni. Vozimo predelima koji podsećaju na "Okrug" - postojbinu Hobita. Grad u brdu Padna dominira predelom.

Nakon 39km današnje vožnje po treći put, ali i poslednji put u ovoj avanturi, napuštamo Sloveniju. Sledeći cilj nam je Motovun.  Od granice pred nama je uspon, blag ali konstantan. Bez ikakvog zaklona sunce nas sve vreme prži. Prolazimo iznad jedinog većeg mesta, Buje. Ulazimo u Krašicu. Dok u lokalnoj kafani sipamo vodu, od kelnerice saznajemo da se nalazimo svega nekoliko kilometara vazdušnom linijom od Grožnjana. To je još jedno mesto koje je bilo u planu da posetimo, ali ga nismo uvrstili u rutu. Najčuvenija biciklistička ruta u Istri, Parenzana, je takođe na svega nekoliko kilometara od nas. Staza napravljena nakon uklanjana šina istraskog Ćire (uskotračna pruga). Nažalost oba odvajanja smo ostavili kilometrima iza sebe i više nemamo vremena da se vratimo. Nastavljamo putem ka Motovunu. Ubrzo, svega 7 km dalje ulazimo u dolinu Mirne. Mirna je najduža reka u Istri, a u njenoj dolini su se razvili Motovun i Novigrad. Sve neodoljivo podseća na neke vojvođanske rečne doline, Tamiša i Tise recimo. Nekoliko kilometara dalje pred nama se u brdu ukazuje Motovun. Do podnožja brda dolazimo potpuno iscrpljeni i bez vode, a uspon nam tek predstoji. Česmu nismo videli od Krašice, gde se nismo dovoljno opskrbili nadajući se da ćemo uskoro naići na prodavnicu sa nečim konkretnijim. Od tada smo prevezli svega 15-ak kilometara, ali je žega nesnosna. Uspon počinjemo na svega 15mnv. Na našu veliku sreću, šuma natkriva put u velikoj meri. Uspon je dugačak svega 4km, a visinska razlika je 270m, ali to sve deluje daleko dramatičnije s obzirom na naše stanje.

Konačno, u  19h stižemo do grada. Nakon što smo se svi okupili i okrepili na obližnjem kiosku, krećemo u obilazak.

Nemoguće je odlučiti se da li je lepši pogled ka dolini Mirne ili suprotna strana, sva u vinogradima.

Sunce je nisko pa nas tera da fotografišemo iznova i iznova kako nam ništa ne bi promaklo.

Već u 19:30 napuštamo Motovun gde su u toku pripreme za filmski festival koji počinje već sutradan. Jurnjava nizbrdo nam vraća dovoljno energije da možemo nagaziti pedale bežeći od mraka u susret upravo određenom današnjem cilju, Novigradu.

Ponovo vozimo dolinom Mirne. Nakon 15km put se počinje penjati , po poslednji put za danas. Izlazimo na 120mnv u 20:45. Sunce zalazi dok mi jurimo ka moru. U Novigrad ulazimo u 21h i krećemo u poteru za menjačnicom jer smo u Motovunu popili i poslednju kunu ponetu od kuće. Nakon što smo razmenili evre odlazimo u prvi supermarket i  pošto smo se snabdeli polazimo ka najbližem kampu.  Kamp Sirena je daleko od kampova na kakve smo navikli. Cene su takođe nešto veće, ali nemamo ni vremena ni snage da tragamo dalje. Nakon postavljanja šatora (22h) odlazimo da uživamo u nepotrebnom luksuzu koji nude toaleti ovog kampa. Ambijentalna svetla koja menjaju boju, adekvatna muzika, topla voda na masažnim tuševima.... Ekipa se ćutke razišla i ponovo sastala tek gotovo sat kasnije kod naših šatora.  Opušteni i čisti odlazimo na spavanje.

prešli smo 98km

i napravili 1238m vertikalnog uspona

preuzmite gpx trek log za šesti dan