Dan treći Sinaia – Brasov (93km; 1100m visinskog uspona)

Ustajanje u 7, polazak u 7:50. 782mnv. 5km dalje u mestu Busteni  doručkujemo dok doslovce blenemo u Bucegi, planinu koja dominira celom regijom.

Nakon doručka ubrzavamo tempo vožnje kako bi se što pre isključili sa, za nas već zloglasnog, E60. Na sedamnaestom kilometru današnje vožnje, na nadmorskoj visini od 1000m konačno skrećemo na manje prometni put koji vodi ka mestu Rasnov. Prolazimo pored poligona za biatlon, oni su u ovom delu Rumunije relativno česti.

Postepeno ulazimo u prirodni rezervat Paraul Rece, uspon se završava na 22. km i 1113mnv nakon prevoja u 9:40 počinje spust prepun serpentina. Na 36. km, nakon 14km konstantnog, mada blagog spusta, na 664mnv stižemo do uključenja na put Bran - Ransov i krećemo ka Branu, u koji ulazimo u 11:15 na 47.km i 750mnv, dolinom kroz koju vozimo dominira toplana, scena kao iz Simsons-a.

Cilj dolaska u Bran je poseta istoimenom zamku za koji se vezuju neke od legendi o Vlad Tepešu, čuvenom Drakuli.

11.

12.

13.

14.

15.

U parku u blizini zamka se odmaramo do otvaranja kapija zamka.

16.

U 12:30 ulazimo u dvorište zamka i narednih sat i po provodimo u obilasku.

17.

18.

19.

20..

21.

22.

23.

24.

Po izlasku užinamo Kurtos , mađarsku poslasticu koja se prodaje na svim prometnijim mestima u Rumuniji.

25.

Put nastavljamo oko 3h. Rasnov se nalazi na 60-om km današnje vožnje, na 645mnv. U centru se odvajamo sa glavnog puta i  krećemo ka Pojani Brašov.

26.

Na brdu iznad grada nalazi se Rasnov citadela.

27.

28.

Put prolazi ispod citadele, te odlučujemo da se popnemo do nje. Kratkotrajni pljusak nas zaustavlja na pola sata. Kada je kiša stala kaldrmisanim putem koji je zvanično zatvoren zbog radova penjemo se do tvrđave. Nažalost, zbog radova ulaz u samu citadelu nije moguć te se vraćamo na put i nastavljamo uspon.

29.

Tokom čitavog uspona promiče kiša. Na put kojim vozimo priključuje se mnoštvo šumskih puteva i staza idealna oblast za vožnju MTB-a.

30.

Na 73. km izlazimo na prevoj, 1018mnv, centar Pojane Brašov, uz Sinaju najpoznatijeg skijališta u Rumuniji.

31.

U Pojani smo u 5:30, svuda niču novi hoteli, a iz naselja žičare vode ka okolnim vrhovima. Ne zadržavamo se, polazimo nizbrdo ka Brašovu, cilju današnjeg dana.

32.

Tokom spusta nižu se vidikovci, svaki je bolji od prethodnog, pa nam je krivo što ne možemo baš na svakom da se zaustavljamo.

33.

34.

Nakon nekoliko vidikovaca koje nismo mogli eskivirati, u 6h ulazimo u Brašov. Kilometar sat pokazuje 84km, a visinomer 600mnv.

35.

Obilazimo centar Brašova, grad u kome i danas 30% stanovništva čine Nemci, što je ostavilo značajan pečat na gradskoj arhitekturi.

36.

Odmah po dolasku na gradski trg saleću nas Rumuni koji nude smeštaj. Sa jednim se upuštamo u razgovor i pregovaranje izgleda ovako: ON: ”250 leja za vas petoricu”, MI:”mnogo je”, ON:”dobro, 70 leja”, MI:”ok, pokažite nam sobu”. Dvojica odlaze u obilazak sobe dok ostala trojica odmaraju uz pivo razgledajući gradski trg. U 7:30 soba je plaćena, dvojica će opet morati na pod, ali ćemo barem na miru moći da razgledamo grad.

37.

38.

Odlazimo na giros u blizini centra, a zatim biciklima obilazimo stari grad, kako bi što veći deo dana iskoristili.

39.

40.

41.

42.

43.

Po završetku kruga stižemo i do svoje današnje rezidencije. Kuća uz unutrašnjost samih zidina starog grada. Dočekuje nas starija gospođa, Sofia, profesorka u penziji. Raspakujemo se, a ona nam nudi da nam opere opremu u kojoj vozimo, verovatno je još sa kapije osetila da nam je to najpotrebnije. Svesrdno prihvatamo, kupamo se, presvlačimo i polazimo u šetnju. Boris je još kada smo stigli u Brašov primetio motor svog prijatelja iz Beograda. Dogovorio se sa njim da se nadju uveče na trgu. Dečko je tu sa devojkom, u Brašov su stigli putem kojim mi planiramo da prođemo narednih dana. Kiša počinje i mi se povlačimo u obližnji pab kako bi nastavili razgovor. Saznajemo da je Transfagarašan, put kojim ćemo voziti šestog dana našeg puta, u čuvenom BBC -jevom serijalu Top Gear, proglašen za drugi najlepši put za vožnju automobila na svetu, odmah posle Passo dello Stelvio u italijanskim Alpima. Nakon što smo sa zemljacima razmenili iskustva po kiši otrčavamo natrag do naše sobe i odlazimo na spavanje.

Detaljna mapa staze

Visinski profil staze

HTML Comment Box is loading comments...