Dan drugi 23.7.2012.
Ipelski Sokolec (SK)  -  Cankov  -  Žemberovce  -  Štavničke Bane  -  Banska Štavnica  -  Zvolen  -  Vlkanova (SK)

Krećemo u 7:15. U početku put je prilično monoton i podseća na vožnju po Vojvodini.

Na 19. km vožnje pred nama se u daljini pojavljuju obronci Štavničkih planina. Na 25. km u mestu Cankov napuštamo glavni, ne previše prometan put i počinjemo uspon koji nas šumskim putem nakon 4km dovodi u mesto Brlovce. Brlovce je mestašce smešteno u useku između brda, poznato po zemunicama koje su se ovde gradili još u 16. i 17. veku. Ovde doručkujemo i nakon kraćeg odmora nastavljamo put. Vozeći kroz južnu Slovačku primetili smo da se na banderama u svakom selu nalaze zvučnici. Prolazeći kroz naredno selo (Zemberovce) otkrivamo i njihovu svrhu. Elem, sela poseduju nešto poput radijskih stanica. Ipak, za razliku od klasičnih radijskih stanica, ovde nema predajnika, sve se odvija zemaljskim putem. Čitavo selo je osuđeno da sluša program dokle god on traje.

Nakon 45km vožnje, u mestu Bohunice, počinje 18km dug uspon koji će nas sa visine od 260m podići na 760mnv.

3km pre samog prevoja nailazimo na Veliko Ričnavsko jezero. U restoranu u blizini jezera ručamo. Za početak sjajnu kupus čorbu koja nas vraća u život.

Nakon odmora sledi kupanje u jezeru, a zatim nastavak puta u 17h. Na spustu ka Banskoj Štavnici  prolazimo pored još nekoliko jezera.

Na 69km vožnje, u 17:20 ulazimo u Bansku Štavnicu (Banska Štiavnica), verovatno najlepše mesto koje smo posetili na ovom putovanju.

Ovo mesto me je veoma podsetilo na Škofiju Loku u Sloveniji. Banska Štavnica je smeštena na obroncima Štavničkih planina, pod zaštitom je UNESCO-a.

Nakon polučasovnog obilaska starog gradskog jezgra, nastavljamo put ka Banskoj Bistrici. Posle kraćeg uspona od Štavnice, otpočinje spust dug 18km. Na ovom spustu prolazimo kroz Bansku Belu, simpatično planinsko mesto. Na 90. km, kada smo se spustili na 270mnv put povovo postaje ravan i približava se autoputu. 10km kasnije ulazimo u Zvolen. Ovde se snabdevamo namirnicama za večeru i polazimo ka Bistrici usput tražeći pogodno mesto za logor. Ubrzo ulazimo u mesto Sliač. Mrak je već pao, a nas lagano hvata panika jer kilometrima vozimo pored ogromne Nato baze, bez ikakve mogućnosti da u blizini smestimo naše šatore. Konačno u 20:40 skrećemo sa glavnog puta i kraj reke u blizini mesta Vlkanova, u podnožju nasipa pronalazimo idealno mesto za postavljanje šatora.

Danas smo prešli 111km i  nalazimo se na svega 8km od centra Banske Bistrice.

preuzmite gpx trek log za drugi dan